2017. február 26., vasárnap

Liebster Blog Award – II.



Ismét megkaptam ezt a díjat, és nagy örömömre ismét Csicsusztól.
„Hogy ennek a plecsninek mi az értelme? Németországból indult a kezdeményezés. Az én olvasatomból az derül ki, hogy ezzel szeretnék népszerűsíteni a kevésbé olvasott blogokat. Tehát bármelyik blogger akármelyik másiknak adhatja, akinek munkásságát szereti rendszeresen követni.” (2015.11.11.)


A díj pár „kötelességgel jár”. Hadd vázoljam fel ezeket:
1. Írd meg, kitől kaptad a díjat, és linkeld be a posztodba a blogját!
2. Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
3. Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
4.  Nevezd meg az új jelölteket, és tegyél fel nekik tíz kérdést!
5. Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!

Még mindig nagyon tetszik a kezdeményezés, viszont még mindig nem olvasok blogokat, így én vakvágány vagyok… ismét. Ettől még szeretnék eleget tenni a felkérés általam is teljesíthető részének.

Szóval lássuk is:
10 dolog, amit eddig nem biztos, hogy tudtál rólam:

1.         Tollmániás vagyok. Főleg, ha töltőtollakról van szó. Van két Parker töltőtollam – sajnos az egyiket eltörtem –, illetve már egy üveg is van.

2.         Ennek ellenére ronda a kézírásom. Olvasható, de semmiképp nem nevezném nőiesnek, szépnek pedig pláne, pedig isten az atyám, én próbálkozom!
3.         Vörösre van festve a hajam, mert az eredeti szőkés barnát nem szeretem annyira.

4.         Szeretem az animéket. Kedvenceim a Fullmetal Alchemist, A Sword Art Online (1. évad 1. fele), Slayers, Inuyasha, Ouran High School Host Club.
5.         Összesen hat fülbevalóm van. Pont úgy, mint Winry Rockbell-nek.
6.         Hayao Miyazaki mester összes művét imádom! Nausica a szél hercegnője, Chihiro és Sophie az én hősnőim.
7.         Büszkén vallom magam játékos leányzónak, eddig mégis csak pár játékról mondhatom el, hogy végigjátszottam: Silent Hill 2, 4, Cryostasis, Witcher 3 – Wild Hunt, American McGee’s Alice – az első –, Machinarium, Portal 1, 2, Beyond: Two Souls, Journey, Harry Potter 1,2,4,6 – az utolsóban a bájitalfőzés volt a kedvencem.
8.         Imádom a gót ruhákat, és stílust.

9.         Szeretek LARP-ozni. Ez az élő szerepjáték angol rövidítése.

10.     Zongorán, furulyán és Bansuri-n – indiai bambuszfuvola – alapfokon tudok játszani, fuvolán pedig komolyabban. Ezek mindegyikéből van is egy itthon, kivéve zongorából. Abból csak szintetizátor van.





















Most pedig lássuk a Csicsusztól kapott kérdéseket:

1.         Mi volt a fő motivációd a blogolásra?
Hagyományos értelemben nem szoktam blogolni. Én csak a történeteimet szeretem feltenni netre. Azokat sem értem, miért ide... Talán csak azért, hogy legyen egy hely, ahol akkor is megvannak, ha a merevlemezem elszáll.

2. Melyik saját irományod a kedvenced, és miért?
Nehéz kérdés. Jelenleg Az eltévedt lány. Talán azért, mert sok mindent beleírtam magamból.

3. Melyik a kedvenc könyved és miért?
Újabb nehéz kérdés. Többször hallottam már, hogy az a kedvenc könyvünk, amit akárhányszor el tudunk olvasni, és mindannyiszor ugyanolyan élvezettel tesszük. Viszont rám nem jellemző az újraolvasás. Eddig talán öt könyvvel esett ez meg, de egyiket sem ugyanakkora élvezettel olvastam el másodszorra. Vagy azért, mert már tudtam a csattanóját, vagy azért, mert másodjára már több hibáját vettem észre, így elvesztette a varázsát.
Szóval rengeteg könyvet szeretek, és szeretnék is majd egyszer újraolvasni, de egyelőre Nigel D. Findley – Árnyjáték című könyve vezet nálam. Ez a Shadowrun világban játszódó sci-fi fantasy történet másodjára is ugyanakkora izgalmat váltott ki belőlem, mint elsőre. Főszereplői most is nagyon inspirálóak számomra.

4. A papír alapú írást vagy a gépelést részesíted előnyben?
Papír alapú. Mint említettem, tollmániás vagyok. Emellett imádom a régies kinézetű füzeteket is. Hmmm... barnás lapok, kemény fedél... maga a mennyország!

5. Melyik könyvet olvastad végig életedben először?
Leslie L. Lawrence – A gonosz és a fekete hercegnő. Nagyon klassz kis krimi egy kis fantasy beütéssel.

6. Szeretsz zenét hallgatni olvasás közben?
Szinte csak úgy tudok. Mindegy mit, csak ne legyen magyar szövegű, mert akkor összezavarodok. Nálam inkább a külső zajok kirekesztésében segít.

7. Kedvenc idézeted?
„Írni könnyű. Csak leülsz a papírhoz, és kivájod a szívedet.” Vavyan Fable
„...hogy tudniillik jó vers akkor születik, ha a költő erős érzelmeket idéz fel higgadtan – a hagyományos prózára éppúgy alkalmazható.” Stephen King - Tortúra
„Nézz a hátad mögé, takarékoskodj a lőszerrel és soha ne kezdj sárkánnyal.” Robert N. Charrette - Sose kezdj sárkánnyal (Shadowrun)

8. Sírtál már filmen/könyvön/animén/játékon, ha valaki meghalt, vagy ha olyan szépet láttál?
Nem könnyű megríkatni. Sokszor volt, hogy elszorult a torkom, de két dolgon sírtam eddig:
- Először hallottam a kis Connie Talbot-ot, ahogy elénekelte a Somewhere over the rainbow-t;
- A Dokik című sorozat 3. évad 14. rész-e.

9.  Saját karaktereid közül melyik a kedvenced?
Bethore-t is nagyon szeretem, de Amarillisz az abszolút kedvenc.

10. Ha a világon bármelyik autót kiválaszthatnád magadnak, melyik lenne az?
Hehe :D Nagyon érdekes, mert bár imádom a Dean Winchester 67-es Chevy Impala-ja, de az Initial D animéből mégis jobban megszerettem a Mitsubishi Lancer EVO 4-est. Valahogy megragadott a formája, a könnyen kezelhetősége és az a szexy hang, amit a pneumatikus váltó ad ki. Már ha az anime teljesen élethű. :D

Nagyon köszönöm a lehetőséget. E nélkül biztosan nem írtam volna le ennyi mindent magamról. Még önismereti terápiának sem utolsó. Jelöltem is lenne, de szerintem nem ildomos visszadobni a játékot. Jövőre majd én adom neked, Csicsusz! :)


Jó lét!

2 megjegyzés:

  1. Szia! :D

    Öröm volt olvasni ezeket a sorokat tőled. Jó, hogy egy kicsit jobban megismerhettelek megint, és csak jobban örülök, mert néhány vonásunk egészen hasonló.
    Pl. nekem is van egyfajta tollmániám, de én a világon az összeset szeretem, és a tudományom addig terjed, hogy van a Zebra meg a többi (egyébként nem szeretem a Zebra tollakat nagyon :/).
    FMA, Slayers, Inuyasha nekem is szívem csücskei. :D
    És most baromi irigy vagyok rád, mert foggal-körömmel játszanám a Beyond Two Soulst, de... nekem csak PC-m van, és most nem épp PS-re gyűjtök, hanem másra (többek között jogsira, kellene már). Pedig az a játék irtó ürősnek tűnt az előzetese alapján. Ah, erről írnom kell. xD
    A fuvoláért csodállak... Csodás hangszer, imádom a hangját! *-*
    Connie-n én is elpityeredtem!
    Amarilliszt én is imádtam. <3
    A 10-es kérdés meg egy slusz poén volt, egy kocsis kérdés ki másra utalhat, ha nem rám? :D Amúgy meg jó választás, a japánok jó gépeket csinálnak. :D

    Köszönöm a bejegyzést, egyáltalán nem volt vakvágány, nem az a legfőbb benne, hogy tovább tudd adni, hanem hogy kissé hobban megismertesse az embereket egymással. Köszönet, hogy rászántad az idődet!

    Ui.: A vörös hajszín piszok jól áll neked! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Amúgy is jó napomra tettél koronát azzal, hogy írtál. Örülök, hogy el tudtad olvasni, és még inkább, hogy reagáltál is rá.
      Eddigi véleményeid alapján úgy tűnt nekem is, hogy picit hasonló a világlátásunk, ezek szerint nem tévedtem. :)
      Azt elárulom, hogy a Beyond Two Soulst azért tudtam csak végigjátszani, mert párom jóval nagyobb kocka, mint én, így ő vett egy PS3-mat, és a játékot is megkaparintotta :D És meg kell valljam: tényleg piszok ütős, hihetetlen hangulatos a játék. Viszont főképp akkor szerintem, ha tudjátok ketten játszani, és ordítozhatsz a másikkal, hogy csináld már! :D
      Az utolsó kérdés olvasásakor pedig igazából magam elé képzeltem a vigyorgó arcod. Jól esett megválaszolni, mert éreztem, ezzel kifejezetten hozzád intézem szavaim.

      A hajamat amúgy először feketére festettem még régen, mikor az elkezdett lenőni, akkor meg - nem is tudom, milyen indíttatásból, talán poénból - vörösre színeztük. És akkor beleszerelmesedtem! Azóta a vörös hajszín a kedvencem, és teljesen addikt lettem :D

      Na jó, befejeztem mára, legyen még legközlebbre is valami. ;) Remélem majd az Utószóhoz is írsz pár sort :)

      Puszi: Gabi

      Törlés